top of page

חנה אזולאי הספרי

בימאית ושחקנית

בינואר 2018 הגשתי את התסריט החדש שלי הברברים לסדנת עורכי התסריטים "scriptwise" בהנהלת והדרכת אריק קפלון. כולנו מכירים את השלב הזה שבו התסריט די מבושל" אבל ברור שישנן בעיות שאנחנו כבר לא מסוגלים להצביע עליהן. זה השלב שבו אנו זקוקים לעין חיצונית, טרייה ומיומנת ויחד עם זאת לא מקצועית מדי על מנת להגיד "פה יש בעיה" ופה אני לא מבין". זה היה השלב שבו התסריט שלי הגיע לסדנא. לאחר שבועיים שבה קבוצת אנשים, מקצועיים ניתחו את התסריט שלי בעזרת כלים מקצועיים אותם הם למדו, הגעתי לפגישה.


הייתי מלאת חששות מצד אחד וכולי צפייה מצד שני. אבל תוך דקות ספורות המתח התפוגג והפך לתענוג של יצירה ועשייה. הם נתנו הערות, הציעו הצעות ונתנו פתרונות. חלקם היו רעים חלקם טובים וחלקם טובים עד מאוד! מכיוון שבאתי עם הבנה עמוקה של מה אני רוצה להגיד ומי הן הדמויות שלי בדיוק, לקחתי את ההערות הטובות וזרקתי את הרעות . אחרי יומיים התיישבתי לכתוב את הדראפט החדש ותוך כמה ימים הבנתי כמה מועילה הייתה הסדנא הזו, לי ולתסריט.


לאחר שבועיים של עבודה אינטנסיבית התסריט השתפר מאד ואף הגיע למלוא מיצוי הפוטנציאל הטמון בו- כעת ,מבחינתי, הוא מוכן להגשה. גם המפיקים שלי "תותים" הפקות (חיים מקלברג ואסתי יעקוב-מקלברג) חשבו כך לשמחתי הרבה. אני מודה לאריק קפלון ולכל משתתפי הסדנא ומקווה להזמין אותם להקרנת הבכורה של סרטי. (:אני ממליצה לכל תסריטאי להניח לאגו ולעבור את התהליך המרנין והיצירתי הזה.

bottom of page